May 27, 2009

Oh ShuTTer C0un+

Salamz... oh lalalala... gembira aku smbil menyanyi lagu KRU... hr nie aku dapat satu ilmu.... cara-cara nak check shutter count... thanks kia_jpn (name aku tak tau plak... lupe nak tanye) die nie duk jepang.... study.... sambil2 study die jual byk brg2 dari jepun.... sliper pun die jual.... klu korang nak beli ape ngan die leh log in personal blog die... http://gajetdijepun.blogspot.com/ nak negro ke nak diskaun ke... leh trus deal ngan die... hari nie aku dah tau dah berpe shutter count aku... dalam 19.5k... bykkan... tapi aku tak kisah la... mase aku beli D60 nie pun aku tak tau shutter die brpe.... tp ape yg aku leh ckp ngan camera ni la aku dapat mengenali rmai kawan2 terutamanya kawan2 di fotografikr.com dan dgn camera ni la aku dapat mengenali budaya sesuatu tempat....

ok kepada sesape nak check shutter count leh log in http://regex.info/exif.cgi
+ masukkan gmbr ori yg anda baru tangkap... n tggu smpai kuar result... dalam 5 minit jgk la...
+ pastu g cari tulisan MakerNotes pastu cari kotak ke 84 (pandai2 la korang kira)
+ bru la anda akan dapat jumlah shutter anda... sekian sahja

0 KomPlen MeraBan:

Post a Comment