March 29, 2009

bYe-Bye 18-70mm

salam... :- ( hurs.... sedih btul aku bila mengenangkan lens pertama aku telah aku jual pada jemaat lepas... dihnyer.... mau taknye... elok aje aku jual lens tu bru la aku rangking lens tu adalah no.1.... lg sekali aku cakap no.1... mula2 aku mcm tak percaya dgn ckp pembeli lens aku tu... tp pas aku g refer ngan member forum baru la aku tau tu lens yg dikatakan perfact... pastu ade la orang2 lama mengajar tentang pengiraan sebelum kita membeli lens... bukan leh main taram jew... yg aku dapat tau pengiraannya mcm nie... min lens exple 18mm X 4 (maka jarak maximum mesti la leh or kurang dari jmlh jwpn tu) jd utk lens yg aku jual tu = 18mm x 4 = 68 (jd 70 tu kira cantik la kot) p/s - nie ape yg aku dapat ilmu dari orang2 dah lame bergelumbang ngan camera nie... maybe ade byk lagi tips cume aku belum jmpa... next lens aku??? tungguuuuuu

0 KomPlen MeraBan:

Post a Comment