March 29, 2009

NeW LeNS --> 55mm 1.8 :- )

salamzzz.... yeh!!!! akhirnya aku dapat jgk lengkapkan keperluan DSLR aku... gembiranye aku... dari Pudu Plaza smpai ke Low Yat... aku mencari barang... ikutkannya dekat Pudu Plaza lagi dah complate brg aku... niat aku mmg nak angkat satu battery grip dan speed light... aku just amik third party product jew... mase duk ronda2 dekat Plaza Pudu aku ade jgk tanye pasai lens 55mm 1.8 nie... so far harga dalam RM 400-420... hajat dihati mmg nak try belajar pakai menual...jd aku pun refer la ngan sifu aku... azrin... mcm biasa la... advise die agak susah bg org baru mcm aku nie.... pastu aku sempat jgk borak ngan tony... owner digitalmania... die pun advise yg same... yg aku plak silapnya tak bawak camera jd tak leh la nak test lens tu... si amat plak ngah mencari lens zoom... tp tak de yg berkenan dihati...tu sanggup menapak dari Plaza Pudu ke Low Yat... smpai kat sane trus mencari barang... dari satu ke satu kedai pusing.... smpai la ke gadjet world... kat situ aku bertapa ngan amat... amat pun angkat ken speed light, battery xtra, ngan lens utk zoom... abis-abisan kitorg paw si ken.... dalam duk paw tu aku smpat la tanye samada leh test lens 55mm nie ngan pakai body die... igt tak bagi sekali dapat la plaks.... bile aku try aku rase mcm senang nak pakai.... sbb first shot aku dgn gunakan aperture 2.0 aku leh tangkap gmbr w/out kabur.... snap kali kedua pun same... kali ketiga snap ati aku dah tertawan... gagaga.. trus paw... dapat la RM380... jd nie la hasilnya aku try ngan lens aku nie.... aku belum mahir lagi... first time pakai menual fokus....







1 KomPlen MeraBan:

♥♥♥♥♥ Jennifer™® ♥♥♥♥♥ said...

your blog is very nice......

Post a Comment