February 03, 2010

dSLR telah murah~

 

huh~ kemana ja skrg nie klu g mane2.... confirm dah ade rmai penduduk malaysia akan berkepit dgn dslr mereka~
biasa la...penyakit teknologi nie mudah merebak kesemua golongan usia~
dulu-dulu klu pegang camera bagak besar nie dah tentu mak biah n makcik senah dah lebelkan org tu as a photografer~
tp skrg tidak lg... kadang photografer pulak yg pening nak tentukan kedudukan die bile menjadi sebahagian komiti majlis perkahwinan.... yang mana satu rasmi yang mana satu tak rasmi...~
kadang-kadang kita tgok yg tak rasmi nie sama ligat pulak... ~
haih~
eh... jgn salah sangka... aku tak mengeluh pun... selalunya aku bg jalan dlu.... ~
cume persoalan aku 2 benda ja
  • adakah gambar yang diambil tu akan diberikan kepada pengantin?
  • adakah perlu anda mengambil semua gambar sepanjang majlis itu berlansung?
sbb ape klu la gambar yang diambil tu diberi kepada pengantin... bgus la... tp klu stakat nak upload dalam facebook ... atau nak simpan dalam komputer... sampai 1 tahap nnt korang akan delete jgk akhirnya kan... aku rase berpada2 la amik gmbr tu~
klu situasi mcm tu aku kira normal lg... tp klu kes photografer kawan punya pengantin datang konon nak~ tolong amik gmbr tp dalam mase yang same dah mmg ada official photografer yg dibayar...~
tu lg la memeningkan kepala... ~
yang kawan tu pun satu sebelum nak tolong tanye2 la dlu..~
dari abiskan shutter count sbb nak tolong kawan.. ~
baik la datang makan ja... ~
tak yah la nak memenatkan badan pegang camera..~
tp dah tentu akan ade yang menjawab ''aik suka aku la... nak amik or not tu kawan baik aku'' ~
tp klu korang sendiri kene pada situasi mcm tu mesti korang pun marah...~
nak2 pulak datang bawak 5D mark II ngan lens 135L... ade pulak kawan die folo bawak camera nikong siap lens 2.8 (eh tu aku tu)...ha mcmne... ~
kesian dekat kawan tu...
tetibe rase rendah diri~ 
jadi same2 la pikir... 
aku klu datang kenduri tak denye aku usung camera nie... 
aku usung hadiah.... pastu mase balik usung ''lauk berkat'' lg best


ok chario~ ^.^

2 KomPlen MeraBan:

ALoNa CintamaniszLite said...

hehe..
suka baca n3 ni..

akak pun kalo gi kenduri sedara terdekat..terkadang sgt rajin tu..usung gak ler dslr tanpa speedlight. Sj...asah2 bakat menembak dan kemudian asah2 bakat editing. Sbb akak baru sgt dgn digital slr ni. Kalo slr taruk filem tu...mak mentua akak pun ada..

Tp kalo akak bkn OP majlis hari tu..akak takde ler over dari OP..hehe. Paham2 sendiri laa, kan?? ngee

Pho+0 BinGGuNg said...

hehhe...hope akak jgn la salah paham... bukan niat nak mengecik/mengutuk cume nie yg selalu saye kene...

slr yg isi pilem tu slr ape? tak mo jual ke?

Post a Comment