June 03, 2009

KedAi ApakAh INi?

Ohhhoooiii..... salam.. huhu dah lame btul aku tak menulis... sbbnya tak de ape2 yg aku nak kongsi... mgkin isnin depan akanku masukkan beberapa pic masakan utk makan beradat.... member aku si kidi... mintak tolong amuk beberapa keping gmbr utk die buat pamplet katering die...

citer pasai makan korang pernah dapat situasi dimana smua korang order tak de... haaa mcm tu la aku kne pada ahad hr tu... lepas balik dari kenduri d melaka aku g pick up bini aku... balik dari keje... aku pun konon la singgah satu kedai dekat shah alam (seksyen 7 baru) kedai nmpk mmg gempak.... deco tip top...

sampai aku kat sane...aku trus meluru ke kerusi...

pelayan 1 : Ye bang.. leh amik order?
aku : mmmmm.. ape yg ade yek?
pelayan 1 : sori bang... masakan panas smua tak de.. yg ade nasi campur aje
aku : (dah kul 6 nie - dalam ati) ok2 (smbil sabarkan diri)
pelayan 1: yg lain ade nasi kerabu... nasi dagang.. laksam... mee kari..
aku : saye nak menu air dlu...
aku : mmmm... saye nak bandung M**** satu
bini aku : mmm... saye nak durian belanda ais...

3minit kemudian

pelayan 2 : aaaa... bang... sori durian belanda abis la... leh order lain?
bini aku : mmmm... bagi saye jus apple la...
pelayan 2 : ok

1.5 minit kemudian
pelayan 3 : bang... sori jus apple pun abis la...
aku : (dah hanggin dah nie... ade yg telan meja kang - dalam ati)
bini aku : mmm... bagi choclate ais la...
pelayan 3 : ok

1minit kemudian
pelayan 3 : bang...choclate pun abis ... smua dalam menu tak de bang... bandung M**** bleh bang?
aku : (ha??? abis jgk....!!!! x%$&&%%)
bini aku : mmm.. boleh la...
pelayan 3 : ok...
pelayan 3 : bandung M**** satu (dgn bersemangat order...)

pergghh hampeh gile... mcmne nak maju... bile org melayu lepak mamak... kita kate melayu tak bantu melayu... tp kita tak pikir mcmne mamak pnya servis... customer datang nak makan.. bukan nak masuk pertandingan order sape paling bnyk atau teka ape benda yg tak de dalam dapur kedai atau pertandingan seksa usus smpai kering... cube g kedai mamak... mintak tomyam pagi2 pun ade...mmmm tp nie la realiti... mmg la tak semua mcm nie... ade yg bagi servis tip top..

ok la sekian sahja... daaa



Budi Setahun Segunung Intan - Ahmad Jais & Kartina Dahari

2 KomPlen MeraBan:

γ‚‹γƒΌγ‚Šγ‚“ said...

nak bisnes melayu jd cam aku.. cuba tnya semua ada..nak apa semua boleh..kalau ade duit la..hahah

Pho+0 BinGGuNg said...

hahaha... btul2... ko la satu2 usahawan yg tak jemu meracun org... hahaha... klu ko nak makan siakap masak dalam masa 2 jam... aku leh bawak ko datang... tak caye tanye enchek ichi

Post a Comment